torsdag 2. mai 2013

Babytepper Episode 3


Det foreløpig siste babyteppet vet jeg ikke hvem som skal ha, det er et pågående arbeid.
Nå er ikke jeg veldig overtroisk eller opptatt av drømmetydning, men jeg drømte en natt om dette teppet og våknet med en intens følelse av at jeg SKULLE lage et slikt teppe. Drømmen  var så sterk at jeg bare måtte finne garn og starte på det.
Teknikken heter
broomstickstitch eller påfuglmønster. Det er et heklemønster der du bruker en megatykk strikkepinne samt en heklenål. Artig teknikk når du får det til å bli jevnt. Viktigste er å ha en tykk nok strikkepinne, jeg bruker 30mm!!og heklenål nr 5.
Garnet er ullteppegarn fra Sparkjøp, dette er et ganske tynt og veldig lett garn så det egner seg til denne teknikken. Jeg var veldig usikker på garnet om det ble for tynt, men det er helt supert. Jeg har planlagt en ganske bred hekleblonde langs kantene som en avslutning, også fordi selve teppet ikke blir så veldig stort.


Til dette teppet har jeg allerede valt meg en ganske stor
heklet blondekant som jeg tror vil gi en pen avslutning på teppet.

Jeg har tidligere laget en hals i denne teknikken med Drops Lace garnet. Den ble kjempedeilig og varm. Men den tok lang tid å lage siden garnet er supertynt.









 

  

3 kommentarer:

  1. Jeg begynte på et skjerf i denne teknikken.Det ble en hals av det. jeg hadde litt mindre pinne,men det ble veldig fint mønster. La meg til som følger hos deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint det blir,Nina. Denne teknikken har jeg ikke prøvd.

    SvarSlett
  3. Så hyggelig Ruths datter :-)
    Denne teknikken er veldig gøy Anne-Lise, men den tar litt tid, spesielt på teppet som er litt større enn skjerfet jeg lagde. Tok fram dette teppet nå i ettermiddag og tenkte jeg skulle se litt på det i stedet for jakken min.... Valgets kvaler. Man skulle vært blekksprut og kunne håndtert flere prosjekter parallellt!

    SvarSlett

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)