lørdag 4. mai 2013

Endelig ferdig!

Så var endelig jakken ferdig!
Jeg er kjempefornøyd med den. Det ble en relativt tynn jakke, noe som passer fint nå framover mot sommeren.

Garnet er Ask (Hifa 2) fra hillesvåg ullvarefabrikk og jakken er stikket på pinner nr 3 og 3,5. Fargene er halvbleket hvit, blålilla, cerise, sterk gul og turkisgrønn.

Nå mangler jeg bare å finne noen små, pene tinnknapper som passer til. Det får bli på mandag. Jeg gleder meg virkelig til å ta jakken i bruk... Så kaldt som det har vært de siste dagene blir det godt med en ulljakke :-)




Halskanten er klippet og plukket opp masker, og strikket dobbel.
For å få passform felte jeg to masker på hver side av nakken
 to ganger med noen omganger i mellom. Disse maskene
måtte økes når jeg strikket innsiden. Knapphullet i halslinningen
 er strikket dobbelt og sidene sydd sammen.




YAYY! Ferdig!

Nå er det på tide med en kopp kaffe og en pust i bakken. Neste prosjekt er allerede planlagt ;-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)