lørdag 11. mai 2013

Knapper til glede og bry

Da har jeg endelig funnet knapper til haukelikoften min... Fant de i uken som gikk, men har ikke hatt tid til å sy dem i ennå. Det skal jeg gjøre nå! Jeg kjøpte oksyderte tinnknapper -synes det er penest til slike kofter.
Det har vært en langvarig jakt på knapper til jakken! Jeg har en svær metallboks smekkfull av knapper av alle slags og størrelser, både metall-, glass-, plastikk- og "gudene vet hva disse knappene er laget av"-knapper. Samlet gjennom veldig mange år av meg, min mor og min mormor <3
Men, selv i en slik rikholdig skattkiste var det lite å finne som passet. Det vil si, jeg fant den perfekte knappen der, men jeg hadde bare 5 av den typen og det var 3 for lite. Så det var bare å ta beina fatt og starte letingen. Etter at Knapphuset forsvant fra bybildet i Bergen er det ikke helt enkelt å finne knapper om du er ute etter noe litt spesielt. Det er mye det samme i alle butikkene, og det er litt trist for oss som er kreative!
Vel, nå skal det sys knapper i jakken, så har jeg et spennende heklearbeid på trappene ;-)
 
Tror ikke disse knappene blir så dumme til jakken.
De er klassiske og relativt nøytrale i mønsteret,
Oksyderingen gir dem også et litt gammelt preg som jeg liker.
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)