onsdag 26. februar 2014

Kontestrikkdilla fortsetter!

Ja, jeg har fått helt dilla på kontestrikk! Plaggene blir fantastisk myke og smidige å ha på seg. For ett år siden strikket jeg et par votter i denne teknikken og de har vært flittig brukt og passet godt på. Jeg har vært litt redd for å miste dem... Så, jeg ville ha flere par!


Årets utgave av vottene!

Fjorårets votter.
Jeg har strikket vottene i Norsk Pelsullgarn fra Hillesvåg Ullvarefabrikk. Personlig er jeg veldig glad i dette garnet som har en fantastisk blankhet og herlige farger. Det turkise garnet kjøpte jeg nytt mens det grå er rester etter vottene jeg strikket i fjor.

Oppskriften er laget av Solveig Orstad Teigen og den fikk jeg med da jeg kjøpte garnet til vottene på fabrikkutsalget.
Du kan få tak i garnpakker og oppskriften på www.ull.no

Jeg gjør imidlertid en forskjell fra oppskriften når jeg skal felle av vottene. Oppskriften sier du skal minske til 5 masker i rutene over de to siste ruteomgangene. Jeg strikker vottene med 6 masker i rutene hele veien opp etter "vrangborden", da passer de best til mine hender.

Det finnes også en fin oppskrift på kontestrikkvotter i boken "Kontstrikk"  skrevet av Ruth Gullbekk Bolstad (Isbn13 9788291195353).

Varme hender og varme hjerter hører sammen i min verden så dagens sitat blir av den svenske skuespilleren og forfatteren Hans Folke Alfredson

Jeg tror på en håndfull godhet.

1 kommentar:

  1. Kontstrikk er lekkert!
    Fine fargekomboer på vottene dine :)

    SvarSlett

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)