fredag 30. desember 2016

Enkel start til 2017

Det er dagen før nyttårsaften og jeg tenker at du skal få en enkel oppskrift nå, slik at du er klar til å bli med på en variert reise gjennom det året som ligger blankt og nytt foran oss, 2017.
Til jul fikk jeg 2 nøster av et herlig bomullsgarn som bare skrek etter å bli en deilig liten klut, som du får oppskriften på her.
Enkel klut med strukturmønster 

Materialer:

1 nøste Natura "Spring" fra DMC
50 g = 155 m, 27 m = 10 cm (på pinner 3,0 mm)
Pinner nr 3,5 mm

Størrelse: 25,5 cm x 25,5 cm

Legg opp 61 masker på pinner nr 3,5 mm og strikk 8 pinner fram og tilbake i  rettstrikking (= 4 riller). Deretter skal du strikke mønster (i alt 13 rapporter i høyden), slik:
  1. pinne: (retten) Rett over alle maskene.
  2. pinne: Strikk 5 masker rett (= kanten), 1 maske vrang, *1 maske rett, 1 maske vrang* Gjenta *-* i alt 25 ganger, strikk de siste 5 maskene rett.
  3. pinne: Rett over alle maskene.
  4. pinne: Som 2. pinne.
  5. pinne: Rett over alle maskene.
  6. pinne: Rett over alle maskene.
Strikk så 8 pinner rillestrikk og fell av. Fest alle trådene.
Mønsterdetalj
Det var såpass mye garn igjen etter at kluten var ferdigstrikket at jeg ville forsøke å få en klut til, det ble akkurat nok til den mellomste størrelsen av de runde klutene som du finner oppskriften på her. Denne ble strikket i enkelt garn med pinner 3,5 mm og fikk da en diameter på 20 cm.
Det var akkurat nok garn til denne
Jeg ønsker deg et riktig
GODT NYTT ÅR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)