søndag 23. april 2017

Bobleklut 2017...

Jeg er definitivt i klutestrikkmodus for tiden, og denne kluten skal jeg ha selv for mønsteret minner meg om deilige bobler i et champagneglass....
Den er ikke så teknisk vanskelig, men du må holde kontroll på hvor du er i mønsteret....
Ballonger eller champagnebobler som stiger opp.... Valget er ditt ;-)

  • Kluten er strikket i mandarin petit, men du kan selvfølgelig strikke den i akkurat det garnet du vil bruke så lenge det er omtrent samme løpelengde og strikkefasthet på garnet.
  • Du får denne gangen mønsteret kun som diagram.
  • Er du ikke vant til å strikke etter diagram så husk at første mønsterpinne strikkes fra høyre mot venstre og andre mønsterpinne strikkes fra venstre mot høyre. På den måten strikker du i sikksakk oppover diagrammet.
  • I mine diagrammer skal maskene strikkes slik symbolene sier, da det er tatt hensyn til om det er en rettomgang eller en vrangomgang.

Materialer:
1 nøste mandarin petit i valgfri farge.
Pinner 3,5 mm
En nål til å feste endene med.

Størrelse: 26 cm x 28 cm
  • Legg opp 71 masker og strikk 8 pinner rett.
  • Strikk så etter diagrammet og fortsett til du har  i alt 6 rapporter oppover. Rapporten er markert med lys blå farge.
  • De gule maskene er kantmasker som alltid strikkes rett. 
  • Vær obs på de rosa maskene som på noen omganger skal felles sammen med vrangmaskene som skiller sideborden fra hovedmønsteret.
  • Avslutt siste rapport med en pinne på retten. Strikk så 7 pinner rett over alle maskene og fell av på neste pinne som er på retten.
  • Fest alle tråder.
Bildet er høyoppløselig og skal kunne skrives ut i A4- format.
Diagrammet viser halve kluten.
Symbolene som er brukt i diagrammet
Dette mønsteret minnet meg på et sitat av den amerikanske forfatteren Henry David Thoreau:
Godhet er den eneste investeringen som aldri slår feil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Du må gjerne skrive en melding eller kommentar her slik at jeg vet du har vært innom :-)